Innovasjon og bærekraft skal gjennomsyre hele verdikjeden, sier administrerende direktør i Nordic Choice Hotels, Torgeir Silseth.

Reiselivsbransjens mest innovative

Ifølge Norsk Innovasjonsindeks er Nordic Choice Hotels reiselivsbransjens mest innovative selskap.

Publisert

I tillegg viser undersøkelsen at selskapet kaprer en åttende plass på listen over Norges mest innovative bedrifter uavhengig av bransje.

– At Nordic Choice Hotels både rangeres som topp-10 i Norge og best i bransjen av egne kunder er fantastisk. Innovasjon i Nordic Choice handler om kreativitet, å utfordre etablerte sannheter og se nye sammenhenger og synergier. Summen av tiltakene fra 13 000 medarbeidere fordelt på 191 hoteller og seks land, bidrar til å skape mer spennende gjesteopplevelser og mer bærekraftige hotellopphold, sier eier av Nordic Choice Hotels, Petter A. Stordalen, i en pressemelding.

Blant Norges fremste

Norsk innovasjonsindeks er kundenes rangering av innovasjonsevnen til norske bedrifter. Indeksen er utviklet av Center for Service Innovation (CSI) ved NHH, ved NHH-professor Tor Wallin Andreassen, BI-professor Line Lervik-Olsen og postdoktor ved NHH Seidali Kurtmollaiev.

«Med en åttendeplass og topp 10-plassering over alle norske bedrifter, ble Nordic Choice rangert foran sterke varemerker som Norwegian, Netcom/Telia, H&M og DNB. Plasseringen gjør også at selskapet kommer aller best ut av aktørene i reiselivsbransjen, etterfulgt av Thon og Scandic. Totalt 58 selskaper fordelt på 19 bransjer er vurdert», heter det i pressemeldingen.

Se hele undersøkelsen her

Innovasjon og bærekraft

– I Nordic Choice følger vi en Triple Bottom Line philosophy som betyr at vi rapporterer på de tre bunnlinjene; People, Planet og Profit. Innovasjon og bærekraft skal gjennomsyre hele verdikjeden. Derfor jobber vi systematisk med seks satsningsområder: mangfold blant ansatte og samarbeid med NAV og Samhall i Sverige, etisk handel, lokalt samfunnsansvar, arbeidet mot trafficking og samarbeid med UNICEF, miljøvennlig drift og bærekraftig mat. Hele organisasjonen bidrar kontinuerlig til å finne smartere og bedre løsninger, slik at vi kan utrette enda mer positivt gjennom arbeidet vårt, uttaler administrerende direktør i Nordic Choice Hotels, Torgeir Silseth.

Digital storsatsing

I 2016 lanserte Nordic Choice Hotels sin digitale storsatsing med opprettelsen av et nytt konsernselskap med fokus på digital innovasjon og distribusjon. Satsingen fikk navnet eBerry. I 2016 satte Nordic Choice Hotels rekord i antallet bookinger via egen webside med en total omsetning på 1,5 milliarder kroner. Det utgjør en positiv utvikling på 23 prosent fra 2015 og betyr at egen web står for 16 prosent av den totale omsetningen. Siden 2015 har mobiltrafikken til Choice.no økt med 409 prosent og utgjør nå 41 prosent av all trafikk til egen web.

– Med eBerry har den digitale innovasjonen for alvor skutt fart. I 2016 lanserte Nordic Choice Hotels, som første nordiske hotellselskap, en ny bookingapp som skal gjøre reisehverdagen enda enklere for gjestene. I løpet av 2017 skal appen også inkludere funksjoner som blant annet gjør det mulig for gjesten å oppgradere og velge rom før ankomst, sier Silseth.

Lik og følg gjerne magasinet Horeca/nettstedet Horecanytt.no på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Powered by Labrador CMS