Stor oppmerksomhet rundt Holzweiler etter at Gigi Hadid ble avbildet i denne genseren av Daily Mail
Andreas og Susanne Holzweiler og Maria Skappel Holzweiler

Gigi Hadid i Holzweiler

Gigi Hadid er blitt avbildet med en oransje hettegenser fra Holzweiler med den kjente hanger-logoen på. Idéen bak logoen er hentet fra en tatovering som Andreas Holzweiler har på underarmen.

Publisert

Dette har skapt stor oppmerksomhet rundt det norske merket:

- Under Oslo Runway i februar var det diverse stylister fra NYC som kom på visningen vår og også besøkte showroomet vårt. At Gigi Hadid har valgt å bruke en av våre dna-produkter med den nylanserte hengerlogoen vår, er jo skikkelig fett. Vi har nok aldri opplevd lignende respons bare timer etter at bildet kom ut, og vi klarer faktisk ikke få svare på alle henvendelser vi har fått, sier Andreas Holzweiler.

Også prosjektleder for Oslo Runway, Ditte Kristensen er begeistret: - At Gigi Hadid har blitt sett i en genser fra Holzweiler synes vi er helt sykt kult. Dette viser igjen hvor viktig Oslo Runway er for å får norsk mote ut i verden, da dette skaper store ringvirkninger for hele bransjen, sier Ditte Kristensen, prosjektleder Oslo Runway.

Startet med skjerf

I 2012 lanserte søskenparet Andreas og Susanne Holzweiler sin første skjerfkolleksjon. Tanken var å skape noe som reflekterte skjønnheten vi møter i hverdagen, kombinert med naturlige kvaliteter av kasjmir, silke og ullblandinger, samt et sterkt engasjement for bærekraft. Designet på de ulike skjerfene er basert på samarbeid med kunstnere og designere, både internasjonalt og i Norge. Disse grunnverdiene har ledet til en varm mottakelse på det norske og internasjonale markedet.

To år senere, i juli 2014 lanserte de sitt eget klesmerke under samme navn. Kolleksjonene består av basisplagg med et unikt særpreg. Et særpreg skapt gjennom mange gode samarbeid med samtidskunstnere. Kombinasjonen av kunst og mote har blitt karakteristisk for Holzweilers design.

- Vårt ønske er å være et annerledes motehus, med fokus på å skape og utvikle vårt merke sammen med vårt kreative team for å oppnå vår visjon, sier Susanne Holzweiler

Tatovering ble logo

Etter oppstarten av kleskolleksjonen i 2014 har Susanne, Maria og Andreas vært på leting etter den perfekte logoen som gjenspeilte deres identitet og visjon. Dette førte til en lengre prosess og idemyldring gjennom fire år.

Ideen kom fra en av Andreas sine tatoveringer. Han hadde tidligere samme år som de lanserte kleskolleksjonen i 2014 fått en tatovering av en kleshenger på sin høyre arm. Hengeren var et lite diskret symbol som representere det Andreas hadde jobbet med hele sitt liv.

- Kleshengeren er i sin enkelhet det perfekte symbolet på optimal design og funksjonalitet. Det er nettopp dette vi kontinuerlig streber etter å oppnå med vårt design – Hengeren ble derfor den perfekte logo for merket, da den daglig påminner oss om vårt mål. Produkter med optimal design og funksjonalitet, sier designer Maria Skappel Holzweiler.

Powered by Labrador CMS