-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Oppgradert VW Golf er her om kort tid
Ingen enkelt bilmodell har gjort større suksess i Europa og i Norge enn Volkswagen Golf. Nå er dagens utgave snart klar for lansering i oppgradert utgave og BilNorge prøvekjører den på tirsdag og onsdag. Så det er bare å spørre i vei.
VW Golf har vært en formidabel suksess og bestselger i Europa gjennom svært mange av årene siden lanseringen i 1974. I løpet av få år tidlig på 70-tallet skiftet Volkswagen, den gang helt på knærne økonomisk, ut sine bakhjulsdrevne, hekkmotoriserte og teknisk frakjørte modeller med forhjulsdrift.
Det begynte med K70 som Volkswagen arvet fra NSU, så fulgte Passat, Golf og Polo (som egentlig bare var en billigere og enklere utgave av Audi 50).
Felles for bilene var ikke bare forhjulsdrift, men også en designmessig fellesnevner som snart skulle bli Volkswagens DNA og få selskapet til å stråle igjen.
Dagens Golf har klare trekk fra første generasjon. Bilen ble aldri dramatisk endret slik som eksempelvis Toyota Corolla, Ford Escort/Focus og Opel Kadett/Astra, bare videreutviklet. Heller ikke navnebytte har vært noe hett tema.
Ved lanseringen av nåværende Golf, generasjon sju, sa daværende designsjef Walter de Silva at Golf, på grunn av dens posisjon og historie, var den vanskeligste av alle konsernets modeller å endre.
Når oppgradert Golf VII om ikke lenge slippes i Norge, er endringene ikke på noen måte omfattende, snarere en justering. Styrken til Golf ligger i hele tiden å være så moderne og framoverlent teknisk at den alltid er attraktiv og sosialt akseptert i alle lag av befolkningen.
Naturligvis har vi mange spørsmål ved lanseringen. Hvis og når tar VW opp rekkeviddekampen med Opels Ampera-e, og kommer den ladbare Golfen med bedre elrekkevidde og firehjulsdrift? Og hva skjer med dieselmotoren på sikt?
Dersom det er noe du vil vi skal spørre om, så fyr løs og send meg spørsmål via denne linken.
Alle får svar, enten direkte, via BilNorge eller i bladet Bil.