-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Enklere å importere Amcar
Amcar-folket har i dag grunn til å vifte med Stars & Stripes når en gammel hindring fjernes.
Fra i dag kan du nemlig importere en nyere bil som har vært registrert i USA eller Canada i minst et halvt år, uten å forandre på noe som helst, det være seg røde blinklys eller oransje markeringslys.
Tidligere måtte slike biler tilpasses norsk / europeisk regelverk, noe som kunne være både skjemmende og kostbart.
Med de nye reglene likestiller norske myndigheter biler som har vært registrert i Nord-Amerika med biler registrert i Europa.
«Med dette kan AMCAR innkassere enda en seier for bilhobbymiljøet mot myndighetene. Det tok 42 år, og vi merker oss at det nok en gang skjer store gjennombrudd for bilhobbynorge under en borgerlig regjering,» skriver Amcar på sine hjemmesider.
«Derfor skylder hele bilmiljøet den politiske ledelse fra FrP i Samferdselsdepartementet, med Samferdselsminister Ketil Solvik-Olsen i spissen, en stor takk. Fremtidige entusiastbiler gis nå en mulighet til å kunne tas inn til Norge.»
Du kan lese alle detaljene med linker til nye forskrifter her
PS!
Dette kan muligens være en løsning for noen av de tusenvis av nordmenn som står i kø og venter på Ampera-e. I alle fall om de har en slektning «over there» som kan tenke seg å ha en Bolt EV stående i garasjen et halvt års tid…
Det går neppe lang tid før norske bruktbilforhandlere griper muligheten.