iPhone med visuell telefonsvarer

Men bare hvis du er NetCom-kunde.

Publisert Sist oppdatert

Nå kan NetCom som eneste mobiloperatør i Norge tilby visuell telefonsvarer-tjeneste for iPhone.

Visual Voicemail var den store nyvinningen for Apple og AT&T, Apples amerikanske iPhone-partner, på operatørsiden i forbindelse med den aller første iPhone-lanseringen i 2007.

Visual Voicemail fungerer slik at innleste beskjeder på mobilsvarer-tjenesten listes opp i kronologisk rekkefølge med oppringer-data i en liste. Man kan så selv velge hvilke beskjeder man vil lytte til og i hvilken rekkefølge, samt slette meldinger rett fra telefonen.

Få mobiloperatører utenfor USA har tilrettelagt for dette. Men nå har NetCom fulgt etter som eneste telekom-selskap i Norge, og tar tilbake litt av konkurranse-fortrinnet man hadde som første eksklusive iPhone 3G-operatør fra ifjor.

LES OGSÅ: Michael Jackson-grav på din iPhone

Krever Personsvar

Visual Voicemail krever at man har en svarertjeneste - Personsvar - fra NetCom i forbindelse med et mobil-abonnement, og løsningen fungerer både for iPhone 3G med 3.0 programvare og nye iPhone 3GS, som lanseres i Norge den 31. juli i år.

Telenor vurderer å lansere en lignende løsning, men har ingen fastlagt plan så langt, sier informasjonssjef Atle Lessum i Telenor til Mobilen.no.

LES OGSÅ: Umoden Skype til iPhone

Hos NetCom er Personsvar inkludert i alle iTalk- og bedrifts-abonnementer, mens tjenesten koster 20 kroner i måneden i andre abonnementer.

Via NetCom . Se demo-video under.

¿¿¿¿