(Dagbladet): Ingen ringere enn den norske 24-åringen Kygo, eller Kyrre Gørvell-Dahll som han egentlig heter, fronter Apples nye storkampanje for Apple Music.
Artister som Drake og Nine Inch Nails-vokalist Trent Reznor er også synlige fjes i kampanjen.
Sist Apple gjorde noe lignende, slapp de Itunes - som ble frontet av U2.
- Kygo er det hotteste navnet i verden akkurat nå, sa musikksjef i P3 Mads Borch Bugge til Dagbladet i går.
For å markere dette samarbeidet, lager Kygo nå en ny versjon av «Take On Me», som snart blir tilgjengelig på Apples nyfødte strømmetjenesten.
Fjerner ikonisk keyboardriff - En resirkulering av låta er gjort i mange varianter, og det er alltid morsomt å høre nye versjoner, skriver A-has Magne Furuholmen til Dagbladet i en sms.
Han bemerker seg at Kygo i denne versjonen har fjernet det ikoniske keyboardriffet, for så å skrive inn et nytt.
- Det er ganske ballsy av ham. Han har laget en ganske annerledes versjon.
Heier på Kygo Furuholmen forteller at han heier på nye norske talenter som «får det til å funke» internasjonalt.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.