Furuholmen om Kygos «Take On Me»: - Ballsy

Har fjernet keyboardriffet.

HEIER: Magne Furuholmen har bemerket seg Kygos eventyrlige suksess i utlandet. FOTO: MORTEN RAKKE
HEIER: Magne Furuholmen har bemerket seg Kygos eventyrlige suksess i utlandet. FOTO: MORTEN RAKKE Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

(Dagbladet): Ingen ringere enn den norske 24-åringen Kygo, eller Kyrre Gørvell-Dahll som han egentlig heter, fronter Apples nye storkampanje for Apple Music.

Artister som Drake og Nine Inch Nails-vokalist Trent Reznor er også synlige fjes i kampanjen.

Sist Apple gjorde noe lignende, slapp de Itunes - som ble frontet av U2.

- Kygo er det hotteste navnet i verden akkurat nå, sa musikksjef i P3 Mads Borch Bugge til Dagbladet i går.

For å markere dette samarbeidet, lager Kygo nå en ny versjon av «Take On Me», som snart blir tilgjengelig på Apples nyfødte strømmetjenesten.

Fjerner ikonisk keyboardriff - En resirkulering av låta er gjort i mange varianter, og det er alltid morsomt å høre nye versjoner, skriver A-has Magne Furuholmen til Dagbladet i en sms.

Han bemerker seg at Kygo i denne versjonen har fjernet det ikoniske keyboardriffet, for så å skrive inn et nytt.

- Det er ganske ballsy av ham. Han har laget en ganske annerledes versjon.

Heier på Kygo Furuholmen forteller at han heier på nye norske talenter som «får det til å funke» internasjonalt.

Les artikkelen gratis

Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.