Nyheter

Maggi relanserer produktporteføljen

Maggi annonserte i går at de vil relansere sin globale produktportefølje. Ingredienser folk flest ikke har noe forhold til skal byttes ut med mer kjente råvarer.

Publisert Sist oppdatert

Innen 2020 skal Maggi, som er markedsleder på buljonger i Norge, ha renovert hele porteføljen, og byttet ut ingredienser «Hvermannsen» ikke er kjent med, med kjente og kjære råvarer.

Det betyr mer grønnsaker og originale smaker fra grønnsaker, urter, krydder, korn og andre næringsrike ingredienser.

– Dette er et ledd i Maggis initiativ «Helt enkelt godt», som vil inspirere og tilby mer velsmakende og sunnere valg, i tråd med Nestlés forpliktelse om å legge til rette for sunnere og bedre liv, forteller Christer Mikalsen, kategorisjef for Maggi i Nestlé Norge, i en pressemelding.

Maggi fortsetter også å redusere salt i produktene, med en gjennomsnittlig planlagt saltreduksjon på 10 prosent frem mot 2020.

«Helt enkelt godt» oppfordrer også til sunne spisevaner. Tips, oppskrifter og lokale arrangementer skal hjelpe folk til å lage sunn og rimelig mat, og samtidig redusere matsvinnet.

Powered by Labrador CMS