Etter flere klager fra forbrukerne, ba Forbrukerombudet at Tesla endret hvordan de markedsfører bilprisene og låneavtaler på nettsidene sine.
Til tross for flere brev og møter, har det ifølge en pressemelding fra Forbrukerombudet «ikke blitt oppnådd frivillig ordning».
LES OGSÅ: Mener Tesla lurer kundene
På nettsidene til Tesla kan man klikke seg inn på siden «Design Studio» for å få tilbud på forskjellige Tesla-modeller.
«Konstruert beløp»
Forbrukerombudet mener det mangler vesentlig informasjon om kredittkostnader på denne siden, blant annet ved at månedlige avdragsgebyrer ikke er inkludert i månedsprisen på lånet.
I tillegg har Forbrukerombudet bedt Tesla om å gjøre endringer i bruken av «Inkludert drivstoffbesparelser», som er et konstruert beløp der det er trukket fra drivstoffbesparelser og andre besparelser for elbil-eiere over en periode på fem år.
Forbrukerombudet mener Tesla markedsfører prisene sine på en måte som er egnet til å villede forbrukerne. Her kan du lese brevet fra Forbrukerombudet til Tesla.
LES OGSÅ: Tesla i hardt vær
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.