TEST: Apple iPad 2017

Rett og slett en rimelig iPad

…men den kan ikke akkurat kalles en oppgradering.

NY UTGAVE: Men det er lite nytt med 2017-utgaven av iPad. Foto: Pål Joakim Pollen
NY UTGAVE: Men det er lite nytt med 2017-utgaven av iPad. Foto: Pål Joakim Pollen Vis mer
Publisert

Da iPad kom i begynnelsen av 2010, tok Apples nettbrett verden med storm. Allerede på høsten viste statistikk fra Finn.no at rundt 50.000 nordmenn hadde skaffet seg en, til tross for at den på det tidspunktet fortsatt ikke var lansert i Norge.

Siden den gang har Apple vært voldsomt dominerende i nettbrettmarkedet, selv om konkurrentene er mange. For – ser vi på leserstatistikken på Dinside den siste måneden, står iPad for hele 86 prosent av nettbrett-besøkene. Det er nærmest total dominans.

Apple har lykkes stort i å lage en enhet som er lett å betjene, som har rikelig med innhold både for liten og stor, og som trakteres like greit av en toåring som en 80-åring.

Ny 2017-utgave

Lanseringen av en ny iPad i 2017 skjedde helt uten en egen seremoni. Apple la den bare ut i nettbutikken sin, og det er kanskje ikke så rart. Nettbrett er på ingen måte like «hot» som det var for noen år siden, og det er egentlig ingenting spesielt med den nye iPaden sammenlignet med forgjengerne i iPad Air-serien.

Annet enn en ting: Den har blitt billigere.

32 GB-utgaven starter nå på 3.690 kroner, som er rundt 800 kroner lavere enn det iPad Air 2 kostet i det nye iPad ble lansert.

Les artikkelen gratis

Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.