Klage på All inclusive?

Dette gjør du hvis maten på All inclusive ikke lever opp til forventningene

Se hvordan du bør gå frem og om du kan få kompensasjon for dårlig mat på All inclusive.

IKKE SOM FORVENTET: Du bør klage på hotellet om buffeten på All inclusive ikke oppfyller. Foto: Ole Petter Baugerød Stokke
IKKE SOM FORVENTET: Du bør klage på hotellet om buffeten på All inclusive ikke oppfyller. Foto: Ole Petter Baugerød Stokke Vis mer
Publisert

Da Dinside prøvde forskjellige typer overnatting på Gran Canaria, var det All inclusive-varianten som kom dårligst ut. Maten som var inkludert i hotelloppholdet, hadde mye av skylda, den var stort sett beige og smakløs.

Og nettopp det faktum at Maten er inkludert i totalprisen, vil gjerne være hovedårsaken til at man velger nettopp All inclusive. Så hva gjør man hvis den ikke lever opp til forventningene? Se også hvordan det gikk da vi testet restauranttilbudet på nordmenns Gran Canaria.

Sjekk tilbudet før du bestiller reise

Vi har spurt reiseselskapene Ving og Tui (tidligere Star Tour) om hva de anbefaler kunder som er misfornøyde med maten under oppholdet på all inclusive, å gjøre.

Første råd er å sjekke hva du kan forvente før du reiser.

Nora Aspengren, Kommunikasjonsansvarlig i TUI understreker at All inclusive-tilbudet kan variere fra hotell til hotell. Dermed er det ekstra viktig å gjøre seg kjent med tilbudet før du bestiller, lese om det hotellet og tilbudet det enkelte hotellet har.

Har man vært på All inclusive én gang, påvirker det gjerne forventningene for neste opplevelse, tror hun.

Les artikkelen gratis

Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.