Geelmuyden Kiese og JCP nominert til europeisk event-pris

JCP er dobbeltnominert til event-prisen Les Trophées de l’Evénement. Byrået kan vinne to utmerkelser for frokoster på asylmottak og omvisning på Avinor Oslo lufthavn sammen med Geelmuyden Kiese.

84295 dddbd original
84296 7426d original
84297 e840b original
84298 851b3 original

JCP Nordic er shortlistet til to Les Trophées de l’Evénement som deles ut 20. april på Palais des Festivals i Cannes i Frankrike. Prisene deles ut til leverandørene av de mest minneverdige arrangementene i 2016. Den franske kåringen har eksistert siden 2006, men i år er første gang prisutdelingen hyller byråer fra hele Europa. Ifølge Sponsor- og Eventforeningen kom det til sammen inn 120 søknader hvorav 32 var ikke-franske.

Guidet OSL-ansatte og testet lufthavnen før åpning

JCP og Geelmuyden Kiese er nominert i kategorien «Exceptional Event» for sine gjennomføringer for Avinor, i forbindelse med utbyggingen av Oslo lufthavn. JCP og Geelmuyden Kiese hadde ansvar for å utvikle konsept og innholdet for T2-opplevelsen der totalt 10.000 ansatte gjennomførte 13 befaringer for å guides gjennom de nye områdene.

– Dette er trolig et av de største interntkultur-prosjektene som har vært gjennomført i Norge. All ære og honnør til Avinor som har satset på dette før den store åpningen av Nye Oslo Lufthavn, sier Bård Hammervold, partner i Geelmuyden Kiese.

Det ble også avviklet 23 såkalte tjenestetester der nær 5.800 testpassasjerer skulle kvalitetssikre reiseprosessene for avreise, ankomst og transfer. I tillegg ble bagasjeanlegget satt på prøve med 50.000 enheter testbagasje.

– Det er utrolig hyggelig å få internasjonal anerkjennelse for disse prosjektene, og spennende at Avinor inkluderer events i strategien bak utvidelsen av lufthavnen, sier teamleder og rådgiver i JCP, Morten Christiansen.

Vennskapsfrokost på asylmottak

JCP er også shortlistet til «External Communication Event» for «goodvertising»-prosjektet TINE Vennskapsfrokost, som var et samarbeid mellom TINE, Røde Kors og TV-aksjonen NRK. Totalt samlet de over 7.000 store og små til Vennskapsfrokost på 82 asylmottak – dagen før TV-aksjonen.

– Det er utrolig stas at kombinasjonen av tradisjonelle medier, PR, aktiv bruk av produktet og det fysiske møtet mellom mennesker også blir lagt merke til ute i Europa, sier konsulent Lars Eia Kirkholm.