TINE gratulerer Norge med dagen på Snapchat
Som første norske annonsør har TINE designet sitt eget Snapchat geofilter, og det på selveste 17. mai.
Et geofilter innebærer at brukerne kan legge et visuelt filter over bildene de deler innenfor bestemte områder. I samarbeid med MediaComs innholdsavdeling, MBA har TINE designet hele fire filtre som blir tilgjengelig til ulike tidspunkt over hele Norge på selveste nasjonaldagen.
– Med produkter som TINE Kremfløte og Piano Vaniljesaus er vi med på å gi feirende nordmenn et godt grunnlag for fantastiske matopplevelser på 17. mai. TINE ønsker også å øke verdien av samværet blant nordmenn på Snapchat. Det er viktig for oss å være der folk er så lenge det er mulig å bidra med noe av verdi til folk, sier Hege Blom Thorsen, markedssjef for Matlaging i TINE.
Har store forventninger
– Det er kjempegøy at Tine er så proaktive, snur seg rundt og griper slike muligheter. Rundt halvparten av alle norske smarttelefoner er inne på Snapchat daglig, og på merkedager som nasjonaldagen er vi ekstra flinke til å dele, så dette mediekjøpet har vi store forventninger til, sier digital rådgiver Rick Holmen i MediaCom.
– Denne gangen vil vi prøve å bli en del av historiene folk i Norge forteller hverandre på nasjonaldagen. Det er viktig å tørre å prøve, analysere og lære – noe som er verdifullt i seg selv. Det er over to millioner nordmenn over 18 år som bruker Snapchat regelmessig. Nå blir det spennende å se hvor mange av dem som synes det er nyttig og underholdende å putte på TINEs filter på historiene sine fra nasjonaldagen, fortsetter Thorsen