I oktober frontet Tone Damlie Aaberge en kampanje hvor pizzakjeden søkte etter stjerner til de nye reklamefilmene sine. Betingelsen var at det kun var ansatte som fikk stille.

NA24 Propaganda - Norges største medienettsted

Dermed var snakket i gang i pizzakjeden Dolly Dimple's. De ansatte ville også bli stjerner.

- Vi kjørte ut tv-kampanjen i oktober og så hadde vi lokale auditions i månedsskiftet hvor vi filmet folk i alle Dolly-restaurantene, forteller markedsdirektør Christian Stage i Dolly Dimple's.

Sist lørdag holdt kjeden finale med 20 deltakere, hvor Alf Arne Engebakken og Tina Krey stakk av med roller i de neste reklamefilmene som skal filmes på nyåret.

Egne stjerner
- Grunnen til at vi har gjort dette er for å finne skuespillere som skal jobbe hos oss, og for det gjør reklamen mer ekte og mer spennende. Den andre formålet er at vi skal skape noe internt i kjeden og gjøre noe med kulturen som får det til å bli kult å jobbe hos oss. Da vi gikk ut med dette i en tv-kampanje var det for å fortelle dette til hele Norge at Dolly er et spesielt sted å jobbe. At det skjer noe her, forteller Stage.

Men reklamen med Tone Damlie Aaberge var ikke det eneste leddet i markedsføringen.

- Vi hadde også en boardskampanje med bilder av ansatte og stillingsannonser i Oslo, Stavanger og Bergen i september. Og alt i alt har dette gitt oss mye.

Snakkis
Noen flere søkere på jobber i Dolly Dimple's har det vært etter kampanjene, men ikke så mange. Likevel var det kanskje ikke det viktigste.

- Det har vært en enorm snakkis internt og så var det en stor opplevelse for de tjue som kom til finalen, sier Stage

Og det er trolig siste gang at Dolly Dimple's bruker kjendiser i reklamefilmene sine.

- Neste år blir det våre vinnere som skal ha hovedrollene og være våre stjerner, slår markedsdirektøren fast.

Har du medietips? Ta kontakt med NA24 Propaganda