Jan Erik Fredriksen fra Lost in Norway/DMC Island.

Fikk tips fra «verdens beste Jeep-sjåfør»

edit today

− «Verdens beste Jeep-sjåfør» handler om at den isolerte turen du har med kunden, er utført på en slik måte at de føler at de har hatt en enestående opplevelse. Hvis du har fornøyde kunder, så blir det også lettere for agenter å selge produktet ditt videre til nye kunder, sa Jan Erik Fredriksen til en fullsatt sal i Gründerparken.

Tirsdag 28. mars var det frokostmøte for VNR Handel og Reiseliv, med «hvordan få nye kunder?» som tema.

Vil digitalisere Bergen

Selskapet til Fredriksen, Destination Management Concierge (DMC), er stor på opplevelsesferier på Island.

Nå satser han også i Norge med selskapet Lost in Norway. I dette selskapet har de som mål å bidra, sammen med resten av bransjen, til å gjøre Bergen til et av verdens mest attraktive reisemål.

− Bergen er ikke på topplistene. For oss er det viktig å finne en vei inn og skille oss ut i mengden – derfor har vi et mål om at Bergen skal bli den første byen som blir digitalisert, fortalte Fredriksen.

Virtuell visning er det nye

Lost in Norway produserer videoer for reiselivsaktører og hoteller, slik at kunder enkelt får en visuell smakebit på hva de kan få oppleve. Slike videoer gjør det både rimeligere og tidsbesparende for travle agenter, som skal selge produktet videre.

Lost in Norway har laget en virtuell visning av Panorama Hotell og Resort:

− Vi må fortelle kunden hvorfor de skal komme hit, sa Fredriksen.

Når det er sagt, er det viktig å fremstille det slik kunden faktisk vil oppleve det, ellers vil det gi motsatt effekt.

− Ikke markedsfør noe før produktet ditt er helt klart. Husk – det er hva gjestene sier i ettertid som betyr noe. Ingen skal gå fra en opplevelse med et «men» i munnen.

Arven etter Sykkel-VM

Det er under et halvt år til Sykkel-VM. I den forbindelse var arrangør-eksperter fra Possibility på plass, for å gjøre bedrifter klar over hvilke unike muligheter et slikt stort arrangement kan gi.

− Arven etter Sykkel-VM er mye større enn det vi skal gjøre disse ni dagene. De bedriftene som ikke gjør noe her, kommer til å slite de neste 30 årene. Dette arrangementet er nemlig større enn hva vi tenker og tror, advarte Harold Sletten, daglig leder i Possibility.

Hans beste råd var:

− Knyter du produktet ditt til en opplevelse, så husker folk det mye bedre.

Fra venstre: Harold Sletten (daglig leder) og Kristoffer Relling (Key Account manager) fra Possibility AS
Fra venstre: Harold Sletten (daglig leder) og Kristoffer Relling (Key Account manager) fra Possibility AS

Se presentasjonen til Possibility her

Se flere bilder fra frokostmøtet:

HOTELLFROKOST: Panorama Hotell og Resort stod for den deilige frokosten.
HOTELLFROKOST: Panorama Hotell og Resort stod for den deilige frokosten.

Fra høyre: Thomas Skålnes
Fra høyre: Thomas Skålnes
Elena Holm Andersen (Panorama Hotell og Resort), Marta og Robert Grygier (Lingo Access)
Elena Holm Andersen (Panorama Hotell og Resort), Marta og Robert Grygier (Lingo Access)
Fra høyre: Anette Skutle, Panorama Hotell og Resort.
Fra venstre:Beathe Knudstad-Lopez (Kelly Services) og Anette Skutle, Panorama Hotell og Resort.
Mariann Persson (Bergen Fjord Adventures) og Per C. Aarsand.
Mariann Persson (Bergen Fjord Adventures) og Per C. Aarsand.
Fra høyre: Atle Tellevik fra Fjord Line AS
Fra høyre: Atle Tellevik fra Fjord Line AS

Fra venstre: Ingrid-Malene Haukeland Steen og Lars Erik Pedersen fra Scandinavian Entertainment Service, sammen med Mariann Persson fra Bergen Fjord Adventures.

Per C. Aarsand og Ole Martin Opitz.
Per C. Aarsand og Ole Martin Opitz.

Les også

keyboard_arrow_up