Har du lyst til å jobbe med kommunikasjon og formidling i et internasjonalt miljø?
PublisertSist oppdatert
Informasjon om stillinga:
Stillingstype: Fast
Arbeidssted: Tromsø
Søknadsfrist: 5. juni
Om arbeidsgiver
Med base i Tromsø, Norge, er Arctic Frontiers en av de største arenaene for helårsdiskusjoner knyttet til utvikling av arktisk politikk, samfunn, næringsliv og vitenskap. Arctic Frontiers har en sentral rolle i å formidle arktisk kunnskap og ekspertise i Norge og globalt. Siden 2007 har Arctic Frontiers samlet delegater som representerer vitenskap, politikk og næringsliv for å diskutere ansvarlig og bærekraftig utvikling av Arktis på en årlig konferanse. Det årlige hovedarrangementet arrangeres i Tromsø. Gjennom aktiviteter hele året og med kompetente og engasjerte arktiske partnere setter Arctic Frontiers dagsorden for diskusjoner om regionens skiftende rolle. Hovedformålet med Arctic Frontiers' arbeid er å koble akademia med beslutningstakere fra myndigheter og næringsliv.
Arctic Frontiers AS er et non-profit selskap 100 % eid av Akvaplan-niva, et forsknings- og konsulentselskap i NIVA-konsernet (Norsk institutt for vannforskning). NIVA-konsernet har over 400 ansatte og et sterkt fagmiljø. Arctic Frontiers har et effektivt, dedikert og kompetent team som jobber året rundt med kontoret på Framsenteret.
Om Tromsø
Tromsø er en levende og internasjonal by i Nord-Norge med rundt 70 000 innbyggere. I tillegg til å tilby et stort utvalg av restauranter, barer, kafeer og kulturelle arrangementer, er byen et flott utgangspunkt for utendørsaktiviteter, enten du foretrekker fotturer, fiske, jakt eller ski. Tromsø har god infrastruktur og regelmessige forbindelser både til Oslo, andre store byer i Norge, samt i utlandet. Les mer om Tromsø her: www.visittromso.no
Arctic Frontiers søker et nytt teammedlem som har erfaring fra kommunikasjonsarbeid og som ønsker en spennende arbeidshverdag. Stillingen vil være en del av Arctic Frontiers tverrfaglige og internasjonale team og vil styre organisasjonens kommunikasjonsarbeid spesielt på de digitale plattformene på tvers av vitenskap, politikk og næringsliv. Rådgiveren forventes å bidra til å utvikle Arctic Frontiers' digitale innhold. Rådgiveren har kontakt med og samarbeider med kommunikasjonsteam og medier til Arctic Frontiers sine partnere. Vi leter etter et fleksibelt teammedlem som er villig til å ta på seg en mangfoldig portefølje, ivrig etter å lære og med en innovativ tilnærming. Denne stillingen gir et unikt innblikk i internasjonalt arktisk samarbeid på tvers av fagområder samt arrangements- og prosjektledelse.
Arbeidsoppgaver og ansvar
Rådgiveren bidrar til å utvikle og gjennomføre organisasjonens kommunikasjonsplan basert på strategien. Digital markedsføring, utvikling av innhold og synlighet året rundt er viktige elementer i arbeidet. Rådgiveren jobber i nært samarbeid med resten av Arctic Frontiers-teamet, samt med våre partnere og deres kommunikasjonseksperter. Rådgiveren jobber tett med resten av teamet i planleggingen og gjennomføringen av alle Arctic Frontiers-arrangementer: fra mindre møter til seminarer, digitale arrangementer, arrangementer i utlandet, samt den årlige hovedkonferansen.
Arbeidet til en rådgiver ved Arctic Frontiers er allsidig. I tillegg til å lede organisasjonens kommunikasjonsarbeid, vil rådgiver bistå i arrangement, administrative spørsmål og samhandling med organisasjonens partnerne.
Utvikling og gjennomføring av organisasjonens kommunikasjonsarbeid ved hjelp av flere kanaler
Utvikling av digitalt innhold
Bistand i organisasjonens arbeid imot nasjonale og internasjonale medier
Formidling, møter og nettverksbygging
Fasilitere samarbeidet med Arctic Frontiers partnere og andre organisasjoner og institusjoner
Bistå i administrativt arbeid og koordinere organisasjonens arbeidsplan
På grunn av mangfold av oppgaver i organisasjonen, vil rådgiveren også bli bedt om å bistå med andre oppgaver etter behov.
Kvalifikasjoner
Ideelle kvalifikasjoner for denne stillingen inkluderer:
Bachelor eller høyere utdanning, for eksempel innen kommunikasjon/journalistikk, samfunnsvitenskap eller annet relevant fagfelt. Krav til formal kompetanse kan fravikes hvis kandidaten har relevant erfaring.
Høy kompetanse fra digital kommunikasjon og markedsføring inkludert planlegging av kampanjer, lage innhold
Ferdigheter innen fotografering og evne til å redigere bilder og videoer og lage digitalt innhold
Erfaring med å bruke de vanligste sosiale medieplattformene (Fb, LinkedIn, Twitter, IG, MailChimp)