Reiseselskapet Travelbird har rangert de ti norske attraksjonene som er gjengitt flest ganger på Instagram, målt i antall ganger de ulike emneknaggene er brukt på bildedelingstjenesten.
Det går fram av en pressemelding fra selskapet, tidligere gjengitt av NRK.
Øverst på lista troner Lofoten med 80.047 tags - foran Dyreparken i Kristiansand og Lysefjord i Rogaland.
På åttendeplass kommer Saltstraumen, tagget 12.084 ganger.
Teller man i hele verden, er det Disneyland i California som stikker av med en nokså knusende seier og mer enn dobbelt så mange Instagram-oppføringer som toer Eiffeltårnet i Paris.
Topp ti i Norge:
Lofoten 80 047
Dyreparken i Kristiansand 50 709
Lysefjorden 49 125
Preikestolen 42 249
Nidarosdomen 33 711
Geirangerfjorden 27 042
Vigeland-museet 13 356
Saltstraumen 12 084
Maihaugen 9595
Skistar Trysil 7875