Reiseselskapet Travelbird har rangert de ti norske attraksjonene som er gjengitt flest ganger på Instagram, målt i antall ganger de ulike emneknaggene er brukt på bildedelingstjenesten.

Det går fram av en pressemelding fra selskapet, tidligere gjengitt av NRK.

Øverst på lista troner Lofoten med 80.047 tags - foran Dyreparken i Kristiansand og Lysefjord i Rogaland.

På åttendeplass kommer Saltstraumen, tagget 12.084 ganger.

Teller man i hele verden, er det Disneyland i California som stikker av med en nokså knusende seier og mer enn dobbelt så mange Instagram-oppføringer som toer Eiffeltårnet i Paris.

Topp ti i Norge:

Lofoten 80 047

Dyreparken i Kristiansand 50 709

Lysefjorden 49 125

Preikestolen 42 249

Nidarosdomen 33 711

Geirangerfjorden 27 042

Vigeland-museet 13 356

Saltstraumen 12 084

Maihaugen 9595

Skistar Trysil 7875