Elisabeth Karstensen er en av de seksti husstandene som måtte gå et par dager uten internett og TV. For henne har det vært problematisk da hun er avhengig av nettet for å kunne jobbe.

– Jeg driver eget firma og jobber mye hjemmefra, så da er jeg ganske avhengig av å internett, forteller hun.

– Tatt veldig lang tid

Det var rundt 21-tiden på onsdag kveld at signalene forsvant for beboerne i Tiurvegen på Løvenstad. Borettslaget driver med arbeid og det ble gravd over en kabel.

– Problemet er ikke at det skjedde, sånt skjer. Men når jeg har ringt til både Canal Digital og Relacom har de ikke kunne gitt meg noen svar, og jeg har bare blitt kastet rundt, sier Elisabeth. 

– Kundeservicen har vært vanskelig og det har blitt sagt mye forskjellig, blant annet at det har blitt registrert og at de regnet med at det skulle bli fikset fort. Men det har tatt veldig lang tid, fortsetter hun.

Kommer tilbake

Per Arild Meling i Telenor bekrefter at det har blitt gravd over en fiberkabel.

– Det er cirka 60 kunder i borettslaget som er berørte, sier han.

– Vi arbeider med saken og alt skal være oppe igjen innen kl. 16.00 i ettermiddag.