For Retro Vinyl & CD betyr det forhåpentligvis flere kunder til butikken, og mer oppmerksomhet, noe som kommer godt med når de går over i større lokaler i løpet av året.

Skaper økt oppmerksomhet

– TicketCo tok kontakt med oss i januar for å sjekke mulighetene for et samarbeid. For meg er det helt riktig å ha billettsalg her, siden det meste av billettsalget uansett går til musikkarrangementer. Selv om ikke vi tjener på det, så vil samarbeidet være med å øke synligheten vår og forhåpentligvis trekke flere kunder til butikken. Det viktigste for oss er at butikken blir en «snakkis», sier innehaver Patrick Skramstad, som nå har fått installert billettskriver. Han opplyser samtidig at billetter kun selges mot kortbetaling. Allerede har samarbeidet gitt utslag for butikken.

– Mandag hadde vi faktisk vår første mandagsåpne dag, nettopp for at dem som ønsker å kjøpe billetter til forskjellige arrangementer i Sarpsborg skal ha muligheter til det alle dager utenom søndag, sier han.

Flytter til større lokaler

Skramstad har tidligere fortalt at butikken går såpass bra at de har ønsket seg nye og større lokaler. Nå er det klart at de i løpet av året flytter inn i nabolokalet i St. Mariegate, hvor Fredriksens Fasonger ligger i dag.

– Ja, vi satser videre i nye lokaler to meter unna der vi er i dag og vi tar over i løpet av året. Der skal vi lage en råfet butikk, med plater på veggene og en langt mer oversiktlig butikk. På sikt blir det kanskje en platebar der også, hvor vi ønsker å ha servering, småkonserter med lokale og nasjonale artister, gjerne i sammenheng med platesigneringer. I tillegg har vi tanker om blant annet kunne tilby musikkquiz der på fredagskveldene. Et bytte vil medføre noe økte husleiekostnader for oss, men da får vi også et bedre tilbud til våre kunder, sier Skramstad.

For ordens skyld kan det være verdt å nevne at Sarpsborg Arbeiderblad får en liten del av billettsalget til TicketCo, siden våre eiere Amedia også eier en andel av TicketCo.

TicketCo

Billettselskap hvis målsetting er å «gjøre hverdagen enklere for både arrangører og for det billettkjøpende publikum».

TicketCo ble stiftet av gründerne Kåre Bottolfsen, Carl-Erik Michalsen Moberg og Hogne Sandanger i 2011, og lansert i markedet i januar 2013.

Våren 2013 gikk Jacob Lund og Itslearning-gründer Helge Hannisdal inn på eiersiden i TicketCo, og året etter fikk disse følge av mediekonsernet Amedia AS, som har uttalt at de anser investeringen i TicketCo som strategisk viktig, og som et springbrett for å generere merverdier til sine omlag 70 lokalaviser landet rundt. Blant dem Sarpsborg Arbeiderblad.