Annonsørinnhold fra

Hva er dette?

 
 

Er lokal kundeservice best?

Er du lei av å sitte på vent hos kundeservice? Hos Sandefjord Bredbånd skal du ikke vente lenge på svar, du kan også stikke innom hvis du foretrekker det. Visste du at de har et nødlager på brannstasjonen hvis noe blir ødelagt på en helligdag?

Annonsørinnhold fra

Popkornet er poppet, brusen hentet fra kjøleskapet, og favorittfilmen skal strømmes. Så oppdager du at det eneste som mangler er internett. Hva slags muligheter har du egentlig hvis du får problemer med nett og TV på hjemmebane? 

 

Lokal og tilstede for deg

Sandefjord Bredbånd er stolt av sin kundeservice, og mener at hovedfortrinnet ligger i kompetente medarbeidere og lokal tilstedeværelse: 
– Vi har ikke bare en veldig god tilgjengelighet på telefon og Facebook, men til oss kan du også komme på besøk,  smiler Jeanette Johnsen. 


I tillegg til å motta ca 1000 henvendelser på telefon og Facebook, stikker ukentlig rundt 250 personer innom for å bestille tjenester, kjøpe tilleggsprodukter, eller få hjelp til alt fra å konfigurere en trådløs ruter, til opplæring på fjernkontrollen. 

– Det er også tilfeller der vi reiser innom kunden for eksempel med en dekoder på vei til eller fra jobb, sier Jeanett. Hun merker godt at kundene setter pris på det å ha lokal kundeservice: 

– Det å ha muligheten til å stikke innom oss for å få hjelp eller ta en prat om våre tjenester, er det mange som setter pris på. 

- Leverer internett og TV-løsning gjennom 100% fibernett til private og næringsliv i Sandefjord kommune

- Leverer internetthastigheter opp til 1000 Mbit med samme opp- og nedlastingshastighet (synkro overføring)

-  Leverer tjenester fra Altibox, som består av svært fleksible løsninger for hjemmenett og TV-underholdning

- Kundeservice holder til på Hegnasletta 12, med åpningstider alle hverdager fra 08-20 på telefon og Facebook, og 08-17 i resepsjon. I helger og helligdager er det vakttelefon

- Har nødlager hos Brannstasjonen hvis hjemmeutstyr ryker på en helligdag. Kunden kontakter Sandefjord Bredbånd, for å få referanse til å hente utstyret

- Sjekk om du kan få Sandefjord Bredbånd her


Alt vel?

De som blir kunde hos Sandefjord Bredbånd, mottar etter en stund en såkalt alt-vel-samtale, der kundeservice ringer for å avdekke om du har spørsmål, samt gi tips til hvordan å få mest mulig ut av diverse produkter og tjenester. Spørsmålene handler om alt fra dekning på det trådløse nettet og tips til TV-tjenester, til om de har vært innom portalen mine sider - en nettside hvor man enkelt administrerer abonnement og tjenester. 

Preben Andreassen setter pris på den lokale servicen og er godt fornøyd med fibernettet og Altibox TV-tjenestene levert av Sandefjord Bredbånd. 

– Vi har mange enheter i bruk samtidig, både nettbrett, smart-TVer og telefoner. Da er det viktig med et fibernett, og det er det bare Sandefjord Bredbånd som kan tilby oss her vi bor, sier Preben. 

En utfordring har han imidlertid hatt, siden hjemmesentralen er plassert i en murkjeller. Jeanette har løsningen: 

– Det er et typisk eksempel på utfordringer kunden oppdager etterhvert. Vi har et produkt som heter Altibox Wifi Pluss, som utvider det trådløse nettverksignalet videre i huset. Da oppnår man større rekkevidde på det trådløse nettet, og  maksimal hastighet i hele huset, avslutter Jeanette. 


Del artikkelen på Facebook